Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Made in Sweden

  •   021-10 37 00

  • vardagar 08-12 & 13-16
Moms visas:

Leveransvillkor

Genom att beställa din stege eller ställning direkt i vår webbshop får du den smidigt hemlevererad direkt till din dörr. Speditören kontaktar dig innan utleverans för att boka en tid då ni kan ta emot er leverans. Det är därför viktigt att du anger korrekt telefonnummer vid beställning. Bor du i lägenhet behöver du även ange eventuell portkod vid beställning. Detta skriver du unde "Ange ett meddelande". 

Speditören kräver alltid att det finns någon som tar emot godset vi leverans. Vid leverans av större ställningar behöves 1-2 perosner behjälpliga vid avlastning finnas på plats. Finns lastmaskin eller annat hjälpmedel att tillgå underlättar det självklart.  

Leveranstid efter mottagen orderbekräftelse är vanligtvis 2-5 arbetsdagar med förutsättning att varan finns i lager. Vi eventuella förändringar gällande leveranstid kontaktas du via mail med en ny bekräftad leveransdag. Saknar du information gällande leveranstid är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via telefon eller mail.

Vid försening av leverans kommer du utan onödigt dröjesmål informeras om anledning till försening via mail och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Skulle vi inte kunna åtgärda anledningen till förseningen inom skälig tid har du som kund rätt att häva köpet.

Skall godset levereras till någon annan adress än vad som är registrerat på dig som kund fyller du i det när du gör din beställning under Annan leveransadress.

Vid utleverans från oss skickas ett separat mail med en länk där du kan följa din leverans och självklart är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har några funderingar.

Scando ingår ej avtal med minderåriga (under 18 år).

Fraktinformation

Fraktkostnaden är baserad på vilken eller vilka produkter din leverans innehåller. Vårt fraktsystem är indelat i 6 nivåer (0-5) där varje produkt är tilldelad en nivå. Vilken fraktkostnad din beställning landar på ser du i kassan. Beställer du fler produkter med samma fraktnivå är det den kostnaden du betalar. Innehåller ordern fler produkter med olika fraktnivåer betalar du den högsta fraktnivån av det du beställt. Observera att du endast betalar en frakt per beställning. 

Nivå 0 – 0 kr
Nivå 1 – 49 kr
Nivå 2 – 99 kr
Nivå 3 – 175 kr
Nivå 4 – 299 kr
Nivå 5 – 595 kr
Nivå 6 – 995 kr
Nivå 7 – 1995 kr

Reklamation/skadat gods

För att en reklamation ska godkännas krävs att felet på produkten är ursprungligt, det vill säga att det ska ha funnits när du mottagit den. Viktigt vid mottagandet av din vara är därför att du besiktigar godset för att upptäcka eventuella skador eller fel då detta måste noteras av chauffören på plats för att det skall godlännas av fraktföretaget. Inträffar detta ska du fortfarande ta emot hela sändningen, inklusive det skadade godset. Kontakta sedan oss så tar vi hand om ärendet.

Scando förjer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (se www.arn.se). Du som kund har 3 års reklamationsrätt och reklamationen ska rapporteras inom ekälig tid, gärna så fort som möjligt när felet upptäckts.

Vid godkänd reklamation väljer du som kund om du vill ha en likadan vara eller om du vill att vi krediterar summan du lagt ut. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Ärendet avslutas och du har en ny produkt alternativ pengarna tillbaka inom 30 dagar. Vid godkänd reklamation återbetalas hela beloppet, inklusive frakt till konsumenten. 

Reklamera en produkt - steg för steg:

  1. Besiktiga godset noggrant vid mottagande. Om fel upptäcks måste chauffören notera detta på plats.
  2. Du tar emot hela sändningen
  3. Kontakta kundtjänst och anmäl skadan inom 3 dagar.

Retur/ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. I enighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du alltid 14 dagars ångerrätt på varor köpta från oss, räknat från den dag då du mottagit varorna. Vi på Scando värnar om dig som kund och strävar alltid efter att du ska känna dig nöjd. Returhantering kan i vissa fall upplevas både tidskrävande och kostsamt. Vi vill underlätta så mycket som möjligt och vill därför rekommendera att du alltid dubbelkollar din beställning innan du lägger din order. Är det några funeringar vid beställning är du alltid välkommen att ringa oss eller skicka ett mail så svarar vi mer än gärna på dina frågor. Returnerade produkter skickas tillbaka till oss i samma skick som när de länade oss. För att underlätta hantering av returen ber vi dig även skicka med följesedeln.

Så här gör du:

Vill du returnera någon produkt kontaktar du vår kundtjänst på 021-10 37 00 och meddelar detta. Då våra produkter ofta kräver en större bil vid transport bokas detta av vår kundtjänst. Ha gärna din följesedel nära till hands för att kunna ange ordernummer och artikelnummer på de varor som ska returneras.

Returnerar du din vara inom 7 dagar är detta fraktfritt. Du använder då medskickad returfraktsedel som kommer med din leverans.

Sker din retur inom 8-14 dagar kommer vi skicka en ny returfraktsedel till dig på din mail och du som kund står då själv för returfraktkostnaden. Vill du veta kostnad på returfrakt kontakta oss så kollar vi med speditören.

När varan åter når Scando besiktigas produkten. Är produkten oanvänd och i nyckick och returen godkänns finns dina pengar på ditt konto inom 14 dagar från den dag då vi mottagit ditt meddelande. Skulle produkten som returneras inte vara oanvänd och inte i nyskick godkänns inte returen. Den skickas då åter tillbaka till kunden som debiteras för returfrakten.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Dibs

Din betalning är säkrad genom att Scando.se använder DIBS (www.dibs.se) som betalväxel. DIBS system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och MasterCard för att förmedla banktransaktioneri högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan Scando.se och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer).

DIBS stödjer 3D Secure för att identifiera kortinnehavaren vid köp på Internet och därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. Är ditt kort anslutet till 3D Secure kommer du att kopplas över till din bank för verifiering innan betalningen godkänns. Har du ytterligare frågor kring säkerheten eller betalningssätt är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Garanti

För att kunna ta dig högre, säkrare krävs att dina stegar och ställningar är pålitliga. Vi är stolta över att producera produkter av hög kvalitet som håller länge. För att du som kund ska känna samma trygghet som oss får du alltid 10 års garanti på våra egenproducerade produkter som är tillverkade på vår fabrik. 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkter

Handla

Information